پروپوزال تعیین میزان رضایتمندی بیماران از ارتباط پزشک و بیمار در مراجعین سرپایی بیمارستان

فایل پروپزال تعیین میزان رضایتمندی بیماران از ارتباط پزشک و بیمار در مراجعین سرپایی بیمارستان در ۱۵ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

پروپزال کارشناسی ارشد شامل:

مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش          

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

 

قسمت هایی از پروپزال:

ارتباط بین پزشک و بیمار در قلب طبابت جای دارد و محور همه اقدامات بالینی و سنگ زیربنای فعالیت خوب پزشکی توصیف شده است (۳-۱). تحقیقات مختلف نشان داده است که۸۰-۶۰% تشخیص­های پزشکی و درصد مشابهی از تصمیم­های درمانی بر مبنای اطلاعات بدست آمده از مصاحبه پزشکی انجام می­گیرد. اساس مصاحبه پزشکی که خود پایه فعالیت­های پزشکی است ارتباط می باشد(۲) تشخیص کارآمد نه تنها به شناسایی علایم جسمی بیماری بستگی دارد بلکه به شناسایی علایم جسمی که ممکن است ریشه­های اجتماعی یا روانشناختی داشته و خود مستلزم طرح­های درمانی متفاوتی می­باشند نیز ارتباط دارد. مشکلات ارتباطی پزشک و بیمار روی جنبه­های مختلف مراقبت پزشکی شامل   گرفتن شرح حال، تشخیص یا استفاده از درمان­ها اثر می­گذارد (۴) .بعضی مطالعات بیان کرده­اند که استرس و ناراحتی ناشی از مشکلات ارتباطی اثرات منفی روی سلامتی بیمار ( و احتمالاً پزشک ) می­گذارد و با ارتباط و فهم بهتر بخصوص با در نظر گرفتن احساسات و علایم بیمار ، پزشک مراقبت پزشکی مفیدتر و مؤثرتری خواهد داشت (۵) .در یک مطالعه مروری سیستماتیک درمورد مداخلات بهبودی ارتباط پزشک وبیمار در بیش از ۵۰% موارد این مداخلات باعث بهبودی سلامتی بیماران شد.این مداخلات شامل مواردی مانند تشویق بیمار به سوال کردن یا نوشتن چیزهایی که برای او نگران کننده است ویا در مورد پزشکان چگونگی فهم انتظارات ونگرانی های بیماران وارائه اطلاعات شفاف وروشن راجع به بیماری ودرمان آن وتقویت توجه آنان به احساسات بود (۶) . تحقیقات نشان می­دهد که در بسیاری از کشورها وجود مشکلات جدی در برقراری ارتباط در کار پزشکی و بالینی امری معمولی است (۷) و آگاهی نسبت به مهارت­های ارتباطی پایین است (۹،۸). ضعف مهارت­های ارتباطی اثرات زیان­آوری روی ابعاد جسمی،روانی،اجتماعی و …………

فرضیه‏ها  یا سؤالات تحقیق :

۱ – رضایتمندی بیمار از نحوه سلام و احوالپرسی پزشک چقدر است؟

۲ – رضایتمندی بیمار ازنحوه گوش کردن پزشک به حرفهایش چقدر است؟

۳ – رضایتمندی بیمارازدرک شدن توسط پزشک چقدر است؟

۴ – رضایتمندی بیمارازاحترام گذاشتن پزشک به بیمار چقدر است؟

۵ – رضایتمندی بیمارازرفتار دلسوزانه پزشک بابیمار چقدر است؟

۶ – اعتمادبیماربه پزشک چقدر است؟

۷ – رضایتمندی بیمار ازتوضیحات پزشک راجع به بیماریش چقدر است؟

۸ – رضایتمندی بیمار از توضیحات پزشک راجع به درمان بیماریش چقدر است؟

۹ – رضایتمندی بیمار ازجواب دادن پزشک به سوالاتش چقدر است؟

۱۰ – شناخت بیمار از بیماریش چقدر است؟

۱۱ – شناخت بیمار از چگونگی مصرف داروهایش چقدر است؟

۱۲ – سختی ارتباط بیمار با پزشکش چقدر است؟

۱۳ – کمک پزشک به بیمار چقدر است؟

۱۴ – دسترسی بیمار به پزشکش چقدر است؟

۱۵ – سختی پرسیدن سوالات بیمار از پزشک چقدر است؟

۱۶ – رضایتمندی بیمار ازقطع نکردن حرفهایش توسط پزشک چقدر است؟ 

۱۷ – استفاده پزشک از کلمات پزشکی بدون آن که بگوید معنای آن چیست چقدر است؟

۱۸ – نادیده گرفتن حرفهای بیمار توسط پزشک چقدر است؟

۱۹ – رضایت کلی بیمار از پزشک کلی

۲۰ – بین رضایتمندی بیمار و جنسیت بیمار ارتباط وجود دارد.

۲۱ – بین رضایتمندی بیمارو سن بیمار ارتباط وجود دارد.

۲۲- بین رضایتمندی بیماروشغل بیمار ارتباط وجود دارد.

۲۳ – بین رضایتمندی بیماروتحصیلات بیمار ارتباط وجود دارد.

۲۴ – بین رضایتمندی بیماروتاهل بیمار ارتباط وجود دارد.

۲۵ – بین رضایتمندی بیماروجنسیت پزشک ارتباط وجود دارد.

۲۶ – بین رضایتمندی بیماروسن پزشک ارتباط وجود دارد.

۲۷- بین رضایتمندی بیمارونوع بیمارستان ارتباط وجود دارد.

 

صدور پیش فاکتور و پرداخت آنلاین و دانلود

توضیحات بیشتر و دانلود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *